İş

Alman ekonomisi sanayi sorunları nedeniyle ikinci yıl daralmayla karşı karşıya

Almanya’nın ekonomik görünümü zorluklarla karşı karşıya, zira ülkenin önde gelen ekonomi enstitüleri 2024 yılı için tam yıl GSYİH tahminlerini %0,1 daralma öngörerek revize etmeye hazırlanıyor. Bu düzeltme, Avrupa’nın en büyük ekonomisi için art arda ikinci yıl ekonomik küçülmeye işaret edecek.

Alman imalat sektörü derin bir daralma yaşıyor; hem S&P Global endeksi hem de Ifo anketi önemli düşüşlere işaret ediyor. Fabrika ve hizmet sektörlerini kapsayan S&P Global endeksi, Eylül ayında son yedi ayın en sert düşüşünü bildirdi. Bu arada, Ifo imalat endeksi, Haziran 2020’deki COVID-19 pandemisi kilitlenmelerinden bu yana en düşük seviyesine geriledi.

Almanya ekonomisindeki gerileme, Ukrayna ile ilgili enerji şokları, otomotiv sektöründe Çin’den artan rekabet, elektrikli araçlara geçiş mücadelesi ve borçlanma koşullarının sıkılaşması gibi çeşitli faktörlere bağlanıyor. ING ekonomisti durumu “kırık hayaller bulvarında uzun bir yürüyüş” olarak nitelendirdi.

Almanya’nın Eylül ayı iş anketleri, büyük ölçüde Almanya’nın en büyük ticaret ortağı olan Çin’in performansından etkilenen ekonomide bir gerilemeye işaret etti. İki ülke geçen yıl çeyrek trilyon Avro’luk ithalat ve ihracat gerçekleştirdi.

Avrupa Merkez Bankası (ECB) destek sağlamak için adımlar attı ve bu yıl iki faiz indirimi gerçekleştirdi. Ancak bu indirimler, geçen hafta Federal Reserve’in daha agresif indirimine kıyasla daha muhafazakar kaldı ve ECB içinde daha fazla indirimin hızı konusunda tereddüt olduğu görülüyor.

Ekonomik zorluklara rağmen, Alman piyasa metrikleri altta yatan sorunları yansıtmadı ve Alman blue-chip hisseleri geçen hafta rekor seviyelere ulaştı. Avro da dolara karşı son iki yılın en iyi seviyelerine yaklaştı, bu durum bazı açılardan olumlu olsa da zor durumdaki Alman ihracatçıları için olumlu değil.

Yüksek getirili tahvillerdeki kredi spreadlerinin genişlemesi, ekonomi için potansiyel bir “sert iniş” konusunda artan endişelere işaret ediyor. Bu spreadler, tahviller üzerindeki risk primlerini yansıtıyor ve faiz oranı indirimleri, kazanç performansı ve resesyon kaynaklı temerrüt korkularından etkileniyor. Yine de, Avro bölgesi junk bond spreadleri, Ukrayna’nın işgali ve 2022 başındaki ECB sıkılaştırmasından bu yana en dar seviyelerine yakın.

Otomotiv sektörü önemli bir endişe kaynağı olmaya devam ediyor, zira Avrupa Birliği’nin GSYİH’sının önemli bir bölümünü, özellikle Almanya’da, oluşturuyor. BlackRock’ın kredi ekibi, sektörün Bloomberg Pan-Avrupa Yatırım Dereceli borç endeksindeki temsilini ve bu ay ve mevcut çeyrekte en kötü performans gösterenlerden biri olduğunu vurguladı.

JPMorgan’ın Avrupa kredi ekibi, düşük maliyetli Çinli rakiplerden gelen rekabet ve enerji sorunları gibi zorlukları gerekçe göstererek yıl boyunca otomotiv sektöründe düşük ağırlıkta kaldı.

Otomotiv endüstrisinin zorlukları, Volkswagen’in Almanya’daki fabrikalarını kapatma planı ve BMW’nin hisse fiyatında düşüşe neden olan kâr uyarısı ile örneklendi. Her iki şirket de zorluklarını Çin rekabeti ve artan işçilik ve enerji maliyetlerine bağladı.

STOXX 600 Otomobil ve Parçaları hisse endeksi, sektörün mücadelesini yansıtarak bu yıl daha geniş piyasanın yaklaşık %15 gerisinde kaldı.

Çin’in son teşvik önlemleri Salı günü Alman otomobil hisselerine geçici bir destek sağlasa da, devam eden küresel ticaret gerilimleri ve yaklaşan ABD seçimleri, Almanya’nın karşı karşıya olduğu endüstriyel zorlukların yakın gelecekte hafiflemesinin pek olası olmadığını gösteriyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.


Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haberbaykan.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort